Katalog stron FORUM - e-Kartki - wyślij! Download

Reportaże

ˇYo te quiero Espańa!

Patrycja Strzoda

Każdego roku razem ze znajomymi wyjeżdżam na wakacje (co roku inny kraj). Zawsze wybieraliśmy kraje na chybił trafił, zależało nam tylko aby to był kraj, którego jeszcze nie widzieliśmy. W tym roku padło na Hiszpanię i mogę powiedzieć że wybór był bardzo trafny.

Nasza podróż rozpoczęła się na lotnisku Warszawa-Okęcie. Po czterech godzinach lotu wylądowaliśmy w słonecznej Maladze. Na lotnisku powitał nas rezydent Ecco Holiday jeszcze tylko 20 minut w autokarze i znaleźliśmy się w hotelu Puente Real w Torremolinos.
Pierwszy tydzień pobytu spędziliśmy na plażowaniu - i do tego czasu było tak jak „wszędzie”. Drugi tydzień pobytu przeznaczyliśmy na zwiedzanie. Pierwszą naszą wycieczką był Gibraltar - Kolonia wielkiej Brytanii. Spędziliśmy tam cudowne chwile w towarzystwie przemiłego pana (mówił po angielsku, w końcu to Anglia:P), który nam pokazał Gibraltar. Zobaczyliśmy m.in. Grotę św. Michała, w której w czasie II wojny światowej znajdował się szpital, a teraz pełni rolę sali koncertowej, oczywiście Muzeum Gibraltaru, które przedstawia historię tej kolonii i prześliczne małpki, które wg legendy dopóki będą na Gibraltarze to ten przylądek będzie należał do Anglii, a kiedy znikną Gibraltar przejmie Hiszpania. Ta wycieczka wywołała w nas niesamowite wrażenia i wtedy pomyśleliśmy, że Hiszpania jest całkiem fajna.
Następną naszą wycieczką była wizyta w Granadzie - przemiłym mieście założonym w VIII wieku przez Arabów, które było stolicą ostatniego z muzułmańskich państw w Hiszpanii. Zobaczyliśmy tam liczne zabytki m.in.: stare centrum miasta; katedrę, której budowę w 1523 roku rozpoczął Enrique de Ega; dzielnicę Albacin, w której ulice są stromy i tworzą istny labirynt. Wiele nazw ulic rozpoczyna się od słowa cuesta, co oznacza zbocze; no i oczywiście słynną Alhambrę, która była rezydencją arabskich władców Granady. Powstała w XIV wieku. Alhambra jest najlepiej zachowanym arabskim pałacem w Europie. Po tej wycieczce doszliśmy do wniosku iż Hiszpania jest najpiękniejszym krajem, który dotychczas zwiedziliśmy (moim zdaniem jest nawet lepsza od Egiptu czy Grecji).
Następne nasze wycieczki to nie były już wyprawy do „historycznej” Hiszpanii. Zobaczyliśmy jeszcze Malagę, w której jest cudownie wieczorem. Zobaczyliśmy tam rozległą Alcazabę i sanktuarium Nostra Seńora de la Victoria. Następnie wybraliśmy się do Marbelli - miasteczka, które jest najbardziej ekskluzywnym kurortem na Costa del Sol. To miejsce odwiedzają rodziny królewskie i gwiazdy filmowe. My podczas naszej wycieczki zobaczyliśmy tam plaże Don Carlos, która uważana jest za najlepszą na całym wybrzeżu i bardzo ładny kościół Nuestra Seńora de la Encarnacion. Ostatnim wypadem był wyjazd do Sotogrande - miasto, w którym znajduje sięmnóstwo luksusowych willi. Zasmakowaliśmy tam ( w restauracji blisko przystani jachtowej) pyszne przysmaki morskie.
Niestety na ty koniec naszego zwiedzania, ale po tym co zobaczyłam mogę powiedzieć iż w Andaluzji można znaleźć to wszystko, co najczęściej kojarzy się z Hiszpanią: korridy, flamenco, białe wioski, zamieszkane groty, piękne piaszczyste plaże, fiesty, bary tapas i sherry. Region ten ponadto wyróżnia się ponadto wielkim bogactwem sztuki i architektury. Żyje się tutaj beztrosko=)
Po tej wizycie w Hiszpanii, wiem, że w przyszłym roku nie będziemy musieli się bawić w chybił trafił, bo pojedziemy ponownie do Hiszpanii, może do Katalonii;) dodam jeszcze, że Hiszpania mnie tak oczarowała iż zaczęłam się uczyć hiszpańskiego:) Życzę wszystkim aby mogli się kiedyś wybrać do Hiszpanii, bo ten kraj jest cudowny, najcudowniejszy:)
Chcesz napisać reportaż, wspomniania z podróży, artykuł o Hiszpanii? NAPISZ do nas!

ojjoj   Zgłoś błąd do skasowania
jesli piszesz artyków i używasz zdań napisanych przez kogoś to należy je wstawić w cudzysłów (chodzi mi podsumowanie Andaluzji z przewodnika Pascala)
~jarbo79 07:54 Nd, 10 Wrz 2006

Czytano 23713 razy Opublikował: Grzegorz B. Data utworzenia: 14 Styczeń 2006 Data aktualizaji 14 Styczeń 2007
Ilość odwiedzin strony: 55576249 od 2005-11-01
Obecnie na stronie jest: 5 użytkowników